Retourneren & Regels rondom retouren
Wij hanteren een retourbeleid van 14 dagen, dat betekent dat u 14 dagen de tijd hebt na ontvangst van uw artikel om een retourzending aan te vragen.
Na aanvraag, zorgt u ervoor dat u de retourformulier uitprint en invult (Download jouw Retourformulier hier). Zo weten wij dat het artikel van u vandaan komt en waarom u het niet wilt. Dit zorgt ervoor dat wij uw retour sneller kunnen verwerken.
Retouren zelf aanmelden (via bestellingen pagina)
Als u zelf uw retour wilt aanmelden via jouw bestelling is de stappenplan als volgt:
1. Eigen aanmelding retour
2. Retourformulier uitprinten en invullen
3. Retourformulier + bestelde producten inpakken (let op de voorwaarden)
4. Stuur uw zending naar ons op (zie onze retouradres onderin deze pagina)
5. Wacht op onze bericht van uw retourverwerking (per mail).
Het is van groot belang om na aanmelden van retour dit binnen 14 dagen op te sturen. Ons systeem weigert automatisch uw retour indien wij uw retour niet ontvangen binnen een tijdsbestek van 14 dagen. Heeft u bijvoorbeeld wel uw retour opgestuurd, maar dan op de 14e dag? Dan kunt u ons voorzien van een track en trace code en kunnen we uw retour alsnog verwerken.
Je kan een artikel retourneren in de volgende gevallen:
Om in aanmerking te komen voor een retourzending, moet het artikel in dezelfde staat verkeren als waarin je het hebt ontvangen, met de stickers, labels of omhulsel en in de oorspronkelijke verpakking. Het recht om te retourneren geeft de klant de gelegenheid om de artikelen wel uit te proberen zoals dat kan in een fysieke winkel. Het testen van het artikel mag wel, maar beschadigingen tijdens het testen worden gezien als gebruik.
De klant is verantwoordelijk voor het correct opsturen van zijn retour. Als wij de producten beschadigd ontvangen, zullen de kosten voor beschadiging worden verhaald op de klant of kan het leiden tot het niet accepteren van uw retour.
Beschadigingen en problemen
Inspecteer uw bestelling bij ontvangst en neem onmiddellijk contact met ons op als het artikel defect of beschadigd is of als u het verkeerde artikel ontvangt, zodat wij het probleem kunnen beoordelen en dit direct kunnen oplossen.
Uitzonderingen / niet-retourneerbare artikelen
Helaas kunnen we geen retourzendingen accepteren voor uitverkoopartikelen of cadeaubonnen.
Terugbetalingen
Wij zullen u op de hoogte stellen zodra wij uw retourzending hebben ontvangen en gecontroleerd, en u laten weten of de terugbetaling is goedgekeurd of niet. Indien goedgekeurd, wordt u automatisch terugbetaald via uw oorspronkelijke betalingsmethode. Houd er rekening mee dat het enige tijd kan duren voordat uw bank of creditcardmaatschappij de terugbetaling heeft verwerkt en geboekt. Het kan dus tot 14 dagen duren tot u een betaling terugkrijgt op de rekening. Uit ervaring duurt het echter vaak tussen 1 tot 7 werkdagen afhankelijk van de verwerkingsdag.
Verzendkosten
Wij betalen de verzendkosten alleen als er een fout is gemaakt vanuit onszelf. Dit betekend dat wij dan de retourkosten zullen betalen als wij bijvoorbeeld: een verkeerd product hebben geleverd. In alle andere gevallen, zijn de retourkosten voor de klant. We kunnen wel vragen om dit voor te schieten en achteraf aan u terug te betalen.
Hoe kan ik mijn artikel of product retourneren?
Vul alstublieft het retourformulier in en volg de stappenplan op het formulier. Neem ook contact met ons op via info@good-2-know.nl als je zeker wilt zijn van jouw retourmelding. Je krijgt binnen 24 uur reactie op jouw retouraanvraag met verdere instructies of volgt de retourinstructies op onze website. Artikelen die naar ons worden teruggestuurd zonder eerst een retourzending aan te vragen, worden niet geaccepteerd.
Retour Formulier
Download jouw Retourformulier hier.
Lees de instructies op de retourformulier en verstuur dit samen met jouw artikel naar ons. Laat de rest aan ons over.
Retour adres:
Good-2-know.nl
Randweg-west 3
2662 ER Bergschenhoek
Zuid-holland, Nederland.